Pandemia Covid-19 s-a răspândit surprinzător de repede și a afectat planurile multora dintre noi în ceea ce privește călătoriile și vacanțele. Cu toate acestea, unitățile hoteliere din Grecia au făcut tot posibilul ca turiștii să poată călători și să se poată bucura de vacanța așteptată cu atâta nerăbdare. Pe lângă măsurile luate la nivel național, unitățile hoteliere au implementat și ele propriile seturi de reguli, îmbunătățind considerabil modalitățile de dezinfectare și curățire a unitățile de cazare, astfel încât oaspeții acestora să se simtă în deplină siguranță. Credem că o vacanță este un bun prilej de relaxare și deconectare de la stresul cotidian, iar nimeni nu-și va dori să traiască cu teama unei posibile îmbolnăviri. Unitățile hoteliere au recurs la dezinfectarea riguroasă a zonelor comune și a camerelor, accentul punându-se pe suprafețele care sunt cel mai frecvent atinse. De asemenea, hotelurile dezinfectează și curăță instalațiile de aer condiționat. Pe durata sejurului, turiștii vor dispune de produse de dezinfectare, în hoteluri fiind amplasate și dispensere cu dezinfectant. Dezinfectate vor fi bagajele turiștilor. Spațiile comune ale unităților de cazare au fost reorganizate, astfel încât să se țină cont de distanțarea socială. Astfel, mesele din restaurante și mobilierul din baruri și lobby au fost repoziționate. Pentru a se evita aglomerația, s-a recurs și la prelungirea orelor de masă.
Printre unitățile de cazare din Grecia care au luat cele mai serioase măsuri de protecție împotriva răspândirii COVID-19 se numără: Albatros Hotel Summer Resort Hotel, Asterias Village Resort, Central Hersonissos Hotel, Elounda Beach, Georgioupolis Resort Spa and Waterpark, Kassavetis Hotel, Lichnos Beach, Chc Marirena Hotel, Hotel Nana Princess, Radisson Blu Hotel, Hotel Roda Beach Resort & spa, și Semiramis Hotel . Albatros Hotel Summer Resort Hotel și-a adaptat serviciile la standardele naționale de igienă. Astfel unitatea de cazare a decis să reducă gradul de ocupare a hotelului, a introdus posbilitatea de a efectua check-in-ul online, dezinfectează cu strictețe toate spațiile de pe cuprinsul unității de cazare și a introdus reguli de respectare a distanței sociale. De asemenea, pentru un plus de siguranță, întreg staff-ul hotelului folosește echipamente de protecție. Piscina hotelului este dezinfectată în mod constant, iar sala de sport, hammamul, Restaurantul Daphne și barul localului nu sunt funcționale. Și Asterias Village Resort a reușit să se acomodeze timpurilor prezente. Astfel, unitatea de cazare a modificat programul de check-in și check-out pentru a se asigura că fiecare cameră este dezinfectată în mod corespunzător și foarte bine venitilată. La recepție a fost instalat un panou de sticlă, iar pe podea au fost dipuse marcaje pentru ca astfel turiștilor să le fie mai ușor să respecte distanțarea. Pe cuprinsul hotelului au fost dispuse mai multe dispencere cu dezinfectant pentru mâini, iar înainte de a le fi înmânate, cheile și cartele magnetice au fost bine dezinfectate. Măsuri de protecție au fost luate și în cadrul restaurantului și a barului, acest lucru fiind destul de facil, fiindcă restaurantul cuprinde, în special, spații exterioare. Cu toate acestea, s-au luat măsuri cu privire la distanțarea socială, iar mesele se dezinfectează după fiecare vizitator. Micul dejun, tip bufet, este servit la piscina hotelului, iar cina se ia în cadrul restaurantului à la carte Oliva, doar pe bază de rezervare. Măsuri de siguranță suplimentare s-au luat și la piscina hotelului. Astfel, apa este verificată constant, iar atunci când este cazul, i se adaugă substanțe chimice. În piscină au voie cel mult 25 de persoane. Între utilizări, șezlongurile și mesele sunt dezinfectate. Măsuri asemănătoare a adoptat și Central Hersonissos Hotel , doar că la piscina acestei unități de cazare pot avea acces maxim 10 persoane. În plus, credem că este important să precizăm faptul că oaspeții ambelor unități de cazare nu se vor bucura de evenimente live și programe de animație.
Și Elounda Beach a schimbat orele de check-in și check-out, pentru ca personalul să aibă suficient timp să dezinfecteze camerele. Oaspeții hotelului vor fi obgați să respecte distanța de 2 metri la recepție, la lift și toate spațiile publice ale unității de cazare. De asemenea, mesele din restaurant și cele din lobby au fost poziționate astfel încât această distanță să poată fi respectată. La toate intrările la hotel, la recepție, în spațiile comune, la piscină, spa, sală de fitness și băile pubșice au fost dispuse dispencere cu dezinfectant, fără atingere. Cartele de acces vor fi dezinfectate prin intermediul lămpilor UV. De asemenea, bagajele oaspeților vor fi dezinfectate, iar abia apoi vor fi transportate în cameră. Toată lenjeria și prosoapele vor fi spălate și călcate la temperaturi ridicate, astfel încât orice potențiale viruși să moară. Oaspeții hotelului vor avea la dispoziție în permanență un doctor, care să le ofere consultații și controale termice. Măsuri de protecție au fost luate și în cadrul restaurantului hotelului, oaspeții având rezervată o singură masă pe întreaga durată a sejurului. În restaurantul hotelului, meniurile tipărite vor fi disponibile doar la cerere, în rest oaspeții putând să consulte meniul de pe telefon sau tabletă.